Friday, May 31, 2013

Sa demontam cateva mituri despre sarcina

1. Trebuie sa vorbesti cat mai mult cu bebe din burtica pentru ca el aude totul si memoreaza vocea mamei – si eu credeam orbeste in aceasta teorie dar s-a spulberat in momentul nasterii cand mi-am dat seama ca bebelusul o ia in intregime de la zero, si abia atunci incepe sa cunoasca lumea din jur. Faptul ca plange insistent si isteric chiar si atunci cand mama, cu vocea ei calda si blanda, incearca sa-l linisteasca, demonteaza teoria. Totul este strain pentru el in aceasta lume si nimic nu-l va linisti in primele zile sau chiar saptamani decat lapticul si somnul.

2. Muzica pe care o aude bebe din burtica va deveni preferata lui dupa ce se va naste, sau o va recunoaste cu siguranta – suna bine dar e o alta prostie. Tot ce aude el din burtica se sterge din memorie la nastere. Eu i-am cantat aceeasi melodie in fiecare noapte, dar dupa ce s-a nascut niciodata n-a reactionat la ea in vreun fel anume, sau macar sa zambeasca.

3. Incearca sa mananci diversificat in sarcina ca sa-l familiarizezi pe bebe cu toate gusturile si sa pape de toate – nu e chiar asa. Eu in sarcina am mancat zmeura, morcovi, castraveti si rosii la greu, iar bebe refuza sa le manance, face urat daca ii dau asa ceva (chiar si dupa 1 an). Acelasi lucru se spune si despre perioada alaptarii – mama trebuie sa aiba o alimentatie cat mai variata pentru a transmite la bebe preferintele prin lapte. Nu este valabil. Bebe o ia de la zero cu gusturile atunci cand incepe sa manance solid. Unele chestii ii plac, altele nu inexplicabil... nu are nici o legatura cu ceea ce ai mancat in sarcina sau in perioada alaptarii.

4. Daca in timpul sarcinii studiezi o anumita stiinta sau te pasioneaza ceva anume, se va transmite si la bebe. Deloc sau poate fi doar o coincidenta. Copilul va dezvolta propriile pasiuni care nu vor avea nici o legatura cu ceea ce a studiat mama in timpul sarcinii. Mama mea, de exemplu, pe toata perioada sarcinii a predat in particular biologia si chimia; eu insa nu am nici o predilectie pentru aceste materii, dimpotriva, nu le suport. Pe mine ma pasioneaza istoria Frantei si am citit cateva carti istorice in timpul sarcinii. Ma indoiesc insa ca baietelul meu imi va urma pasiunea.

5. Ecografiile nu dauneaza lui bebe – s-a demonstrat recent ca pana la urma ecografiile nu sunt chiar atat de inofensive. Eu nu am stiut si am facut foarte multe, la recomandarea medicului. Poate din acest motiv bebelusul meu este foarte irascibil si nelinistit.
Cititi mai multe aici:
http://apologeticum.wordpress.com/2010/04/13/avertisment-ecografiile-sunt-foarte-nocive/

4 comments:

mariuca said...

Buna!acum ti am gasit blogul,intr una dintre postari ,ai vorbit despre endometrioza,am trimis un comment si la acea postare,cand poti si daca vrei sa vb am avea despre ce!o port(pe endometrioza)de ceva vreme si mi e trist,greu si mi e dureros cumplit... ah ce ma bucur ca macar cineva abordeaza aceasta prbl care este FFF GRAVA insa nu e tratata ca atare...sunt multe de spus...

Anonymous said...

Din pacate ,nu pot lua altcumva legatura cu tine decat aici...Tot despre endomtr este vb!astazi,in culmea durerilor si singerarilor ce le da boala ,am mers la medicul meu,unde efectiv m am simtit umilita TOCMAI DE EL!care,in firescul lucrurilor ar fi sa iti gasesca o rezolvare a acestei probleme nu sa te invite afara si sa iti spuna ca asta e nu se poate face nimic si nu putem garanta nimic!BUN SI IN CAZUL,FEMEILOR CU ENDOME CE NE RAMAINE DE FACUT???INTREBARI FARA RASPUNS,FARA REZOLVARE,DOAR CU DURERI SI DURERI SI UMILINTA.OARE CUI SI UNDE NE PUTEM ADRESA?IN MEDICINA SI TRATATE SCRIU CA ESTE O BOALA CARE NU PUNE VIATA IN PERICOL........CE VORBITI D LE?iti doresc sa ti fie bine ,sa ai sanatate sa-ti cresti copilul mare,sa ai nepoti si poate vb cumva!cu drag,maria

2012CYC said...

interesant articol

Bogdana said...

Din cate am citit online si din ce mi s-a spus, copiii incep sa auda din a 5-a luna de sarcina. Nu cred ca sunt doar mituri

Post a Comment